logo

عمل پلک

    عمل جراحی زیبایی پلک چشم یا بلفاروپلاستی

    عمل پلک

    بلفاروپلاستی یا عمل پلک در اینجا در مورد بلفاروپلاستی یا عمل پلک توضیح می دهیم.

    انواع عمل های پلک به شرح زیر می باشد:

    بلفاروپلاستی جهت اصلاح پف پلک ها

    ترمیم و عمل عضله پلک برای اصلاح افتادگی پلک

    عمل لیفت ابرو برای اصلاح افتادگی ابرو

    لیفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو جهت ترمیم بخش فوقانی صورت

    لیفت گونه ها جهت افتادگی میانی صورت

    همچنین تزریق بوتاکس، تزریق چربی و تزریق فیلر یا همان ژل نیز در ترمیم معایب اطراف چشم و زیبایی پلک و حالت چشم موثر هستند.

     

    بلفاروپلاستی عمل جراحی زیبایی پلک چشم قبل و بعد

    بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی چیست و چگونه انجام می شود

    عمل پلک یا بلفاروپلاستی ظاهر پلک های بالا یا پایین یا هر دو را بهبود می بخشد و موجب ظاهر جوانتر در ناحیه اطراف چشم ها شده و باعث می شود شما سرحال تر و هوشیارتر بنظر برسید. پلک های افتاده موجب پیرتر بنظر رسیدن و حتی اختلال در میدان دید می شوند. جراحی پلاستیک پلک ( بلفاروپلاستی ) این مشکلات را تصحیح می کند و همچنین پف آلودگی زیر چشم ها را که شما را خسته نشان می دهد رفع می نماید.

     

    عمل پلک چشم بالا و پایین

    عمل پلک چشم بالا و پایین

    در عمل پلک، پوست٬ عضله و چربی اضافی در پلک بالا و پایین برداشته می شوند. در نتیجه می تواند یک ظاهر شاداب و جوان تر در ناحیه دور چشم به شما بدهد. در بعضی موارد ممکن است جراح توصیه به انجام عمل لیفت ابرو یا جوان سازی پوست اطراف چشم با لیزر یا پیلینگ برای بهبود چین و چروک های ظریف نماید. در عمل جراحی پلک فوقانی برش ها معمولاً بر روی خطوط و چین های طبیعی پلک داده شده و بخیه ها با ظرافت بسیار زیادی زده می شوند تا قابلیت دید محل جراحی حداقل باشد. در پلک تحتانی برش در محل نامشهودی در زیر مژه ها قرار داده می شود. گاهی برش عمل پلک تحتانی از داخل پلک می باشد و هیچ برشی روی پوست لازم نیست.

     

    عمل پلک بالا بلفاروپلاستی پلک بالا عمل جراحی زیبایی پلک

    عمل پلک بالا

     

    معمولاً برای عمل پلک ها بیهوشی عمومی لازم نیست و بی حسی موضعی همراه با تجویز داروهای آرام بخش زیر نظر متخصص بیهوشی کافی می باشد. بعد از عمل چشم ها بسته نمی شوند فقط گاهی پانسمان کوچکی روی محل برش پلک فوقانی گذاشته می شود. بخیه ها معمولاً بعد از٣-٥ روز کشیده می شوند.

    نتیجه نهایی عمل پلک در طی چندین هفته ظاهر می شود اما ممکن است برای بهبودی کامل خطوط برش جراحی نیاز به یک سال زمان باشد. گرچه نتایج جراحی زیبایی پلک ها در موارد خاصی دائمی هستند٬ روند پیرشدن قطع نمی شود. محافظت در مقابل نور خورشید به حفظ نتایج کمک می کند، در مطب خانم دکتر سعادتی انواع جراحی های زیبایی نظیر جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، پروتز باسن و… صورت گرفته و شما را به داشتن یک اندام ایده آل نزدیک تر می کند.

     

    بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک چشم جهت برداشتن و اصلاح بافت پشت و زیر چشم کاربرد دارد در تصویر قبل و بعد جراحی پلک پایین را می بینید

    بلفاروپلاستی پلک پایین

     

    دو عمل شایعی که همراه جراحی زیبایی پلک بالا انجام می شوند لیفت ابرو و قطع عضلات مربوط به اخم هستند. در مواردی که ابرو ها بخصوص در قسمت خارجی دچار افتادگی هستند عمل لیفت ابرو با ثابت کردن ابرو در قسمت مناسب از طریق همان برش جراحی پلک انجام می شود که به آن Browpexy می گویند. در مواردی هم که به علت قوی بودن عضلات مربوط به اخم کردن٬ خطوط عمودی بین دو ابرو در حال عمیق شدن هستند می توان بجای استفاده مکرر از بوتاکس از طریق همان برش جراحی پلک این عضلات را قطع نمود تا از بدتر شدن وضعیت ذکر شده جلوگیری بعمل آید.

    یکی دیگر از اعمال جراحی پلک که معمولاً در پلک پایین انجام می شود٬ جابجاکردن چربی های زیر چشم است بطوری که چربی هایی که موجب پف آلودگی پلک تحتانی می باشند را تغییر محل داده و در ناحیه گوشه داخلی پلک تحتانی که فرورفته است جایگزین می نماییم و به این وسیله علاوه بر ایجاد تعادل در ناحیه پلک تحتانی موجب رفع ظاهر خسته چشم می شویم.

     

    بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک چشم جهت برداشتن و اصلاح بافت پشت و زیر چشم کاربرد دارد در تصویر برش فوقانی و برش تحتانی را می بینید

    بلفاروپلاستی

     

    بلفاروپلاستی مصری

    در اکثر مواقع کاندیداهای جراحی بلفاروپلاستی از افرادی هستند که نیازمند اصلاح افتادگی پلک و پف چشم و ترمیم چین و چروک پلک و اطراف چشم هستند. اما برخی دیگر از کاندید های این جراحی به دنبال درشت تر شدن و کشیده تر شدن فرم کلی چشمان شان هستند که به نام بلفارو پلاستی مصری معروف شده است و در این نوع جراحی فرم چشمان مصری الگو قرار می گیرد.

    جراحی پلک با لیزر

    در واقع در این نوع عمل به جای استفاده از تیغ جراحی در برش ها از لیزر استفاده می شود که به نام بلفاروپلاستی با لیزر معروف شده است و این در خالی است که بیمار تصور می کند عمل پلک بدون برش انجام می شود و تنها لیزر تابانده می شود اما این تصور از بلفاروپلاستی با لیزر کاملا اشتباه است. در برخی موارد از تاباندن لیزر جوانسازی جهت بهبود و جوانسازی وضعیت اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد

    چرا پلک ها دچار تورم و افتادگی می شوند؟

    هر فردی در طول زمان، تغییراتی را در پلک های خود تجربه می کند. با هر پلک زدن(که در طی دوران زندگی شما میلیاردها بار رخ می دهد) عضلات و پوست پلک های فوقانی قدری کشیده می شوند ولی فیبرهای الاستیک موجود در پوست، آنها را به موقعیت طبیعی خود باز می گردانند. یک باند کشی را تصور کنید که آن را بکشید و سپس رها کنید و این کار را مرتبا” تکرار نمایید. به راحتی می توانید ببینید که چه اتفاقی در پلک های شما رخ می دهد، در طول زمان، پوست و عضلات پلک بالا طویل تر می شوند و در نهایت یک چین کوچک پوستی به دلیل پوست اضافه، به وجود می آید که به سمت خارج برجسته شده و روی پلک آویزان می شود. در بعضی افراد، این پوست حتی تا روی مژه ها می آید و در فرد، ایجاد احساس ناراحتی کرده و نگاه کردن به سمت بالا را مشکل می سازد. اگر مشکل شدید باشد، فرد متوجه محدودیت دید خود توسط پلک پایین افتاده می شود.

    ایجاد پوست اضافه در پلک بالا می تواند به دلیل پایین افتادگی ابرو باشد. در این موارد، عمل پلک به تنهایی نمی تواند نتیجه ایده آل بدنبال داشته باشد.

    پایین افتادگی پلک تحتانی، به صورت کیسه های زیر چشم خود را نشان می دهد. تقریبا هر فردی در این ناحیه دچار درجاتی از افتادگی است. نیروی جاذبه زمین و افزایش سن، مهم ترین عوامل در این زمینه اند ولی حتی افراد جوان نیز ممکن است دارای ذخیره چربی اضافه در زیر چشم ها باشند.

    چشم ها توسط لایه ضخیمی از بافت چربی محاصره شده اند که توسط یک غشاء در محل خود محکم شده است. در طول زمان این غشاء سست می شود و به بافت چربی، اجازه حرکت به سمت پایین را می دهد. پوست و عضله، توسط بافت بیرون زده، کشیده می شوند و ایجاد بیرون زدگی پف آلودی را می کند که نمی توان آن را با مواد آرایشی مخفی نمود. این مشکل اغلب صبح ها بد تر است زیرا در حالت دراز کشیده، مایع در بافت چربی جمع می شود بعد از بلند شدن از خواب، جاذبه زمین مایع را بیرون می کشد ولی اگر بافت چربی اضافه، زیاد باشد، زمان بیش تری برای خروج مایع از آن و کاهش تورم لازم است.

    خوشبختانه مشکلات پلک را می توان بطور بسیار موثر توسط عمل بلفاروپلاستی که عمل نسبتا ساده ای است، بر طرف نمود. در این عمل، پوست و عضلات و بافت چربی اضافه برداشته می شود. این عمل اغلب با سایر اعمال جراحی پلاستیک صورت مانند بالا بردن ابرو، کشیدن صورت یا skin resurfacing همراه می شود. اگر چشم های شما باعث می شود که ظاهر شما پژمرده ،ناراحت یا خسته به نظر آید، عمل بلفاروپلاستی می تواند باعث بهبود واضح آن ها شده و به شما ظاهری با نشاط تر، هوشیار تر و جوان تر ببخشد. در عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، پوست اضافه پلک بالا و پایین برداشته می شود و میزان بافت چربی زیر چشم ها کاهش داده می شود. جراحی را می توان بسته به مشکل موجود، روی پلک های بالا یا پایین و یا هر دو انجام داد، درمان همروئید به وسیله لیزر یکی از مهمترین خدماتی است که در مطب خانم دکتر سعادتی صورت می گیرد، برای درمان همروئید تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    مراقبت پس از عمل پلک

    در این نوع مراقبت برخلاف دیگر جراحی های پلاستیک هیچ پانسمانی روی چشم ها قرار نمی گیرد، فقط ممکن است قطعه ای چسب، روی پلک یا گوشه چشم ها قرار داده شده باشد که نباید به آن دست بزنید.

    پلک ها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست.

    ممکن است در ۴۸ ساعت اول بعد از عمل تورم افزایش می یابد ولی کم کم از بین خواهد رفت. ممکن است در هنگام صبح، تورم پلک ها بیش تر باشد که این نکته هم ایرادی ندارد.

    وظایف مراقبتی بیمار بعد از عمل پلک

    ۱.سر خود را تا جای ممکن بالا نگهدارید.

    ۲.بیمار می تواند ۲ تا ۴ ساعت پس از عمل پلک از بیمارستان مرخص شود.

    ۳.از فعالیت شدید پس از عمل پلک باید پرهیز شود

    وضعیت مناسب برای خواب پس از عمل جراحی عبارت است از:

    ۴.خوابیدن به پشت در حالی که قسمت فوقانی بدن بالاتر قرار گرفته است.

    ۵.جهت مراقبت از زخم جراحی و ملتحمه بیمار باید در چند روز اول پس از جراحی از عینک آفتابی استفاده نماید

    ۶.آنتی بیوتیک که در حین عمل تجویز شده باید برای مدت ۵ روز پس از عمل پلک ادامه یابد.

    ۷.در طی ۲۴ ساعت اول زخم پلک باید به طور متناوب و در حد متوسط سرد شود.

    ۸.بخیه ها توسط جراح ۴ روز پس از عمل جراحی برداشته می شوند

    ۹.بیماران مستعد ایجاد بافت اسکار باید پلک فوقانی را با یک کرم محافظت کننده از روز ۱۴ پس از عمل ماساژ دهند

    ۱۰.در صورت وجود استعداد ایجاد تورم و کبودی داروی کاهنده میزان تورم باید تجویز شود ۱۱.هرگونه اسکار کوچک روی پلک را می توان پس از ۶ ماه تا ۱ سال به وسیله لیزر محو نمود

    ۱۲.دو هفته پس از عمل جراحی پلک بیمار می تواند به فعالیت بدنی طبیعی از جمله ورزش برگردد.

    برای داشتن یک اندام ایده آل و جذاب و رسیدن به مطلوب ترین نتیجه پس از عمل های جراحی خود بهترین جا با سالها سابقه در جراحی، لیزر، تزریق ژل و چربی مطب خانم دکتر سعادتی است که خدماتی نظیر جراحی زیبایی شکم ، برداشتن خال با لیزر، پروتز باسن، جراحی سینه و… را به طور روزانه با بالاترین میزان رضایت بخشی انجام می دهد، برای دستیابی به تمام این خدمات تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی بورد تخصصی جراحی عمومی و متخصص جراحی با لیزر فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران سال 1378 هزینه های مربوط به انواع عمل جراحی و لیزر پس از معاینه دقیق توسط پرشک تعیین می گردد تلفن تعیین وقت 02122761600-02122766853 آدرس: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457

    نوشته های بیشتر از دکتر زهرا سعادتی

    دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.